söndag 2 mars 2014

Att välja bilder till utställningen i påsk



Man kan tro att det inte finns så mycket att fundera på när det gäller vilka bilder som ska få komma med i en utställning men tro mig det gör det! Många som ställer ut har gjort det i 20 år och kan väl kalla sig etablerade konstnärer som vet vad dom håller på med. Undrar om dom har lika mycket funderingar eller om dom bara åker dig och sätter upp lite på rutin och på vad som finns "i lager" så att säga?


  • Svart/Vitt  eller Färg eller blandat?
  • Ska det vara ett tema?  Natur, Landskap, Macro, Blandat eller något annat?
  • Ska jag även ta med några målade tavlor?
  • Vilka storlekar vill jag ha?
  • Vilka format?
  • Hur många får det plats?
  • Vilka ramar blir bäst?
  • Eller ska jag testa något annat format kanske?
  • Ska jag även ta fram några kort?
  • och så många fler...

Som tur är så är det ju några veckor kvar till påsk iallafall så något ska jag väl lyckas få ihop tills dess!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar