söndag 20 oktober 2013

Fotoböcker - minnen att återuppleva

När Tim var liten började jag göra fotoböcker för att inte alla 1000 tals bilder som man hinner med och ta om man vill bara skulle ligga på en dator och skräpa. Då skulle det inte bli så ofta man tittar på dom minsann, iallafall inte jag. Och framför allt tycker Tim att det är roligt att se sig själv och vad han och vi gjorde när han var liten. Så det har verkligen blivit bra och de ska jag fortsätta med. Själv har jag valt svartvitt för att jag tycker att det är snyggt och för att det är lättare än att få ihop färgbilder, det kan bli så rörigt.


Första böckerna gjorde jag innan och strax efter Tim föddes men sedan har jag fortsatt och gör nya i tidföljd. Några månader i taget, hur många beror på hur mycket som finns att ta med. 

Dessa har jag gjort för speciella tillfällen som vår lilla semester i våras till Teneriffa och för Julen förra året, det blev väldigt bra tycker jag.


Innehållet får man ju förstås välja själv vad man vill ha men jag vill verkligen blanda allt från vardag till speciella tillfällen som födelsedagar.

5 kommentarer:

  1. Hej Katta!
    Kika in på min blogg idag, så blir du nog glad. Mejla mig sedan din adress till mig på sofia@brolinform.se :)

    Ha en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack Sofia för en härlig överraskning!

    SvaraRadera
  3. Roligt att hitta in till dig!
    Så kul att ha så många fina fotoböcker, önskar jag också hade fått till att göra det.
    Grattis till vinsten hos Hildas hem.
    Ha det bra
    //bara anna
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten från Hilde! Vilka härliga foton och bilder du bjuder på i din blogg. Den kryllar av kreativitet. Ha det gott! Yvonne

    SvaraRadera
  5. Tack Anna & Yvonne för er fina kommentarer! Jag blir så glad :-D

    SvaraRadera